Saturday, August 21

teacher cakap ni.

dear friends,

selamat menyambut bulan ramadhan.
dah fikir fikir dah tahun ni raya nak buat rombongan pegi mana?
yong peng ke air itam?mungkin kl?muar ke?
suka hatilah.mana mana aje.di bp mall pun boleh.asal jumpa.

tahu tak.aku nak jadi teacher?
cis.macam hape je.
gerun.takut.berdebar debar.kadang bosan jugak.
yelahh.mahu tak takut?aku nak ajar budak kecik kecik ni.
karang tak memasal merah je pipi dorang makan pelempang aku.
adik aku pun berapa kali dah aku balun.

janganlah tanya life aku dekat sini macam mana.
sama je macam zaman jahiliah kita di sekolah.
assembly.urggh.tu paling bangang.
nasib baik chak tak masuk ipg.dapatlah aku bayang tahap mana kepala dia
cecah bumi tertidur tidur sambil buat orang tension.kena sepak, cubit dia semua.
setiap pagi ada senaman pagi.
mungkin ketiak kawan kawan basah, bacin, sumpek sebab berjalan jauh.rush rush nak pergi kelas.tapi aku?
senaman di kala pagi.terpaksalah bawak rexona dalam beg.
yelahh.cikgu mana boleh bau bacin.
mahu mati anak murid bau ketiak kau.
dekat sini attires kena proper.jeans tak boleh pakai.
aku duli hapa.dia ingat kita nak senam hari hari?pakai tracksuit je.
cikgu kena tahu bergaye tahu?tu pun susah nak faham.ntah apa apa.

aku amik tesl tahu?
opsyen paling dipandang mereng.dipandang senget.ditabur fitnah macam macam.
bodo kan?kalau dah memang tahu opsyen ni memang untuk dicaci dicerca segala buat apa wujud.biarlah anak anak diorang semua belajar english dengan rihanna,akon,justin bieber atau mungkin muse.lalu fly.fm atau red.fm.harap maaf klasik.fm confirm lah tader.jangan ditanya.
tak payah ada teacher english.
susah nak layan fikiran si manguk manguk yang dah tak cukup tingkat dekat sini.

humph!tu jelah picisan picisan dari aku.
nanti ada benda lagi nak dicarutkan.
aku tulis.
btw, rindu anda semua,

No comments:

Post a Comment