Saturday, May 29

hallu~

bismillah..
assalamualaikum w.b.t..

ngee..korang!aku cuti ni..ade kat batu pahat terchenta..setelah 3 minggu berhempas pulas, mengerah kudrat wanita yg lemah lembut ayu..ahernye aku dapat jugak balikk..sepanjang aku kat sane, pergh!satu aje yg aku tak tahan..bau DEDAK ayam!korang bayangkan lahh..aku sampai2 aje aku da bau..tp aku bule tahan lae..then, bile da jumpe geng2 tigs kat sane..aku pon beria-ia cakap bau dedak..kesudahannye aku kena gelakkan..kuang asam punye rafiqah & co.

dua 2 ari pas tuh, aku da stat batuk2, sakit tekak..cuak gak kalo aku kena simptom h1n1..hahha..poyo2..weekends kat sane aku demam pulak..tp cam bese, aku kan kuat..tader makan ubat pon(psl aku ingat lae pesan puan rudziah mase form 3"tak bagus makan panadol")demam tuh 1 ari aje..tp selsema sampai 1 minggu lebih..hingus menguasai rongga hidung aku..budus tauu!

cukuplah psl ayam yg bachin tuh..aku nak cite pasal perkampungan dak tigs di LONDANG!hooray~ haha..time orientasi tuh
aku jumpa dak2 tigs..tetibe rase cam alumni pon ade..wakaka..ade dalam 21 ORANG!rajin gile aku kumpul2 nih..tp tak rase syiok sgt, pasal korang tader..geng nak wat dajal tak meriah..terpakse lah aku kontrol ayu semacam..terkepit2..yerkk!seb baik ade AFIQAH anak cikgu zainal..beliau lahh yg telah menaikkan semangat aku, menceriakan suasana..sayangnye, aku tak same blok, kuliah, praktikum dan tutor dgn die..tapi takpelah, asal ade geng..

selain dak2 tigs yg 1 batch ngan kiter, ade gak dak tigs spm08..basma, kila, yana..tu jelah kot yg aku kenal n nampak..oo ye, basma 1 kuliah, praktikum, n tutor ngan aku..so, kitorang cam rapat gak lahh..kwn2 kelas aku pon oke2..aku jadik bendahari kelas..haha..18 orang aje, so taderlah takot sgt nak pegang duit..pasal duit pulak..sekarang da kena berjimat cermat..tak bule boros..makan pon kena kawal..ni yg lemah tau..aku kan kuat mmakan..cam takot jugak kalo aku tumbang kat tengah jalan..tp afiqah ckp takpe, ty ade mamat2 yg sambut..chewah!berangan..kalo ade yg nak sambut..

oke..aku rindu korang lahh..camne nih?kat dorm pon aku senyap aje..tp kalo rase2 nak besuare tuh, keluar jugak kenyemprengan aku..hahha..bile aku bace post korang, sume ade tulis takotlah, godaan, pengaruh..aku pong..tp rase nye insyaAllah tader pape, sementelahan kiter sume tulis sebagai langkah berjage2..bagus tuh!kirenye, mase korang post sume da mengingatkan diri masing2 n kawan2..camnilah~kawan aku sume baik2 kannn..

kesimpulan yg terbelit2, hendaklah kiter bersama2 menuju ke arah kualiti hidup yg lebih baik dari harini..sesama mendoakan 1 sama lain..study tol2..jgn keje asek cucok duit cam madihah n aten time kat hostel dulu..hahaha..
sekian..
i sayang uolls..
bukan tanak contact, tp memikirkan kewangan yg tak stabil..

Kolej Matrikulasi Melaka~
namamu harum di Malaysia,
dihempas badai tetap teguh setia,
karisma, maju mulia~~~~

sampai mase nnt aku nyanyi live utk korang..
muahaha..
wassalam..

No comments:

Post a Comment